מעורב הופס ליום ג': החזיקו בי! קישרו אותי! I CAN'T TAKE IT ANYMORE / מנחם לס

1.מה שהוא TOTALLY לא יאומן היא העובדה שהכל נערך באולמות ריקים!

כמה הגיגים, רגשות, והתבוננויות מנצחון OKC

א) כשאני חושב עתה על המשחק הזה (ואותה הרגשה הייתה לי אחרי משחט ההיט נגד הבאקס) ועד כמה שהוא ריתק אותי בשעה שאני כותב 'מעורב' באותו זמן, ומשתתף בבלוג החי. וואללה, טרוף. שגעון ממש. ולחשוב שמשחק באולם ריק גורם לטרוף רגשי כזה? אילו סיפרתם לי זאת לפני חודשיים הייתי צוחק לכם בפנים. כל הכבוד ל-NBA. כל הכבוד לשחקנים. וכל הכבוד לעשרות ומאות תגובות בבלוג החי כאילו אנחנו חוזים במשחק גמר על אליפות ה-NBA עם קהל של 20,000 במדיסון סקוור גארדן. (תאמינו או לא, אבל זה קרה פעמיים ב-1970 ו-1973).

ב) אחד הדברים שאני הכי אוהב בספורט הם לוחמים וותיקים, מנוסי קרבות, שנראים כאילו נס ליחם, ועדיין – כשהסכין על צווארם – הם נותנים את כל מה שיש להם, ואני מתכוון את הכל, עד הניצחון. כריס פול הוא אחד מהם. הוא קלע 28, ונדמה לי ש-17 מהן ברבע הרביעי. בטיים-אאוט לפני סוף המשחק היה זה הוא ולא המאמן דונובן שדיבר אל הקבוצה.

ג) אני לא אוהב את כריס. ישנה בו מין יהירות שכזאת, רהבתנות, והתנשאות. הוא גם אחד השחקנים האלטרואיסטים ב-NBA שחושב קודם כל על עצמו. הוא שינה חוק שלם ב-NBA כדי שייטיב עמו עתה, כשהוא בן 35. אבל איזה לוחם הוא! ממש חדור קרב אפילו נשהסכויים נגדו. הוא הערב סחב קבוצה שלמה ברבע הרביעי ולא נתן לה להפסיד. בסיום המשחק הוא אמר, "אני כבר לא יכול לחכות למשחק השביעי". ARE U KIDDING ME?

ד) איזה איבוד כדור של ראסל ווסטברוק!!! אלוהים אדירים. איבוד שעלה – אולי – במשחק. אבל בואו אגיד לכם משהו על ראסל: כל אחד אחר במקומו היה זקוק עתה לשמירה שלא יחתוך את וורידיו. ראסל? הוא כבר חושב על המשחק הבא, ואני חותם לכם כאן שהוא יהיה קנון בו, ואחד הגורמים העיקריים לנצחון.

ה) כריס פול כריס פול, אבל איזה משחק נתן דנילו גלינרי!!! האיטלקי המבוגר הזה היה פשוט מצויין הערב, אבל כמובן שהערב שייך ךפול. שמעתי מישהו שמזכיר שדני אובדיה יהיה גלינרי מס' 2. באמת? כל מה שנותר לי לומר זה מהפה שלו לאוזן של אלוקים.

ו) אכזבת המשחק שלי? שי גילגואוס אלכסנדר. הוא היה כל כך נפלא בסיום העונה הרגילה, וכאן בבועה הוא מאכזב בגדול.

ז) הארדן היה הארדן.

ח) כמעט גיבור המשחק של יוסטון היה קובינגטון. איזו שמירה! איזו מלחמה! ואיזה משחק התקפה של של 7 מ-11, 4 מ=6 מהטריי, ו-18 נק' חשובות ביותר.

ט) השחקן שהפסיד את המשחק אפילו יותר מווסטברוק היה המאמן מייק ד'אנטוני עם החלפות משונות בזמנים לא נכונים, ואי-קריאת טיים עד שהמשחק היה אבוד עם 4 נק' יתרון ל-OKC, ו-3.4 טיקים לסיום. המשחק אבוד יא מן. דקה או שתיים לפני זה אולי טיים שלא קראת היה יכול – אולי – לעזור.

2. יאניס ובאטלר – שני עולמות



3. הגיגים, התבוננויות, מוסרי השכל, וקביעות על היט נגד באקס

א)איש לא צריך להאמין לי או להסכים אתי, אבל מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי יודע שאני כבר כמה שנים טוען שיאניס אנטטוקונמפו אינו שחקן כדורסל טוב, והיום קבלנו עוד הוכחה לטענתי.

ב) את כל הישגיו והצלחותיו הוא חייב ראשית וקודם כל להודות לאתלטיות העליונה שלו על כל שחקן גבוה ששיחק אי פעם ב-NBA, מלבד – אולי – ד"ר ג'יי.

ג) הערב ראינו את המגבלות של שחקן כדורסל שהחל לשחק מאוחר בחייו, המשחק לא מושרש בדמו, שהאתלטיות הנעלה שלו לא מטשטשת את מגרעותיו כשחקן כדורסל.

ד) המגבלה הזאת מוארת בצבעים בעיקר במשחקי פלייאוף, וככל שהמשחק חשוב יותר, המגרעת מוארת וזוהרת יותר.

ה) היו יותר מדי מקרים במשחק הזה בו נחיתותו הכדורסלנית נראתה לא רק על ה-70" שלי אלא על כל סלולרי ששידר את המשחק מכדי לתארם. הוא היה הערב שחקן כדורסל ממוצע שרק האתלטיות שלו איפשרה לו לסיים עם 10 ריב', ו-18 נקודות. היו רגעים שהוא היה על הפארקט ונראה כאילו הוא מעדיף לא להיות מעורב במה שקורה. מעליב ממש לשחקן כמוהו שכנראה יזכה ב-MVP.

ו) אני כותב כבר זמן רב שאריק ספואלסטרה הוא המאמן מס' 1 ב-NBA. הערב ההגנה על יאניס היתה במקרים רבים הגנה שהצעתי נגד לברון וחודרים מסוגו: הדאבל-טים יעמוד שני מטרים ממנו עם רווח של, נניח, מטר בין שני המגינים. יאניס משדר את כניסתו יותר מכל שחקן אחר. להיכנס בין השניים הוא לא יכול כי השומר(ים) יקדים אותו בצעד למרכז הפתוח ותהיה עבירת תוקף. אם הוא ינסה לעבור את המגינים מימין או משמאל, תנועתו הצדדית מוציאה ממנו את כל העוקץ. לא ספרתי, אבל היו לו רק מתי-מספר כניסות אמיתיות לסל המסתיימות בדאנק.

ז) HIS TIME! למיאמי היה שחקן שמחכה למשחקים כאלה – ג'ימי באטלר. זה הזמן שלו לפרוח. להראות איזה גיימר הוא. ג'ימי, לעומת יאניס, גדל על מגרשי הכדורסל בשכונות, ושם למד את כל התנועות הנכונות שהפכו לאינסטינקטים. אבל יותר מזה: הוא גדל מגיל צעיר בשיטת 'המפסיד יוצא'. הוא מחכה למשחקים כאלה. משחקו מתעלה, משגשג, ופורח ככל שהמתח עולה וככל שישנו יותר כסף על הקו. הוא היה עליון ממש במחצית השנייה. הוא הראה איזה גיימר הוא. אולי המשחק הטוב ביותר שראיתיו משחק אי פעם.

ח) ONE OF THE BEST! אני עומד לומר לכם משפט שאולי תלעגו עליו: באם אדאביו הופך להיות אחד משחקני הפרונט-ליין הטובים ביותר בליגה. ברנדון אינגראם זכה היום ב-MIP – השחקן המשתפר – ובאם זכה במקום שני, אבל אני הייתי הופך את היוצרות. הוא לא גבוה במיוחד – 2.06 מ', אבל עם חוש פנטסטי, ניתור מעולה, וקליעה מצויינת מ-2-4 מטרים. ממרחקים גדולים יותר איש לא מבקש ממנו לזרוק.

ט) STILL GOING. מה נוסיף ומה נאמר על גורן דראג'יק. המחצית הראשונה שלו? לארוז בעטיפת זהב – 6 מ-8 ל-19 במחצית זו בלבד. בן ה-34 הזה בשנתו ה-13 ב-NBA נתן משחק למזכרת. גם בהתקפה וגם בהגנה. כמובן שחסרונו של בלדסאו הקל עליו מאד.

י) ENFORCER. ג'יי קראודר. השחקן שכמעט שכחנו על קיומו. איזה FIGHTER הוא! בן ה-30 הזה, רק 1.97 מ'. איזו מלחמה. הוא 'הרע' של מיאמי היט. אריק ספואלסטרה החכם ידע שהוא צריך לוחם כמוהו נגד ה'יורמ'ים' והרכים ממילווקי, ונתן לו לשחק 35 דקות. הוא קלע רק 9 נק' (3 מ-7 מהטריי), אבל קטף 10 ריב', והיה השומר הראשי על הגריק-פריק.

י"א) לבאקס ישנו ENFORCER. איליסובה. פחד רק להסתכל עליו. אבל זמנו עבר.

י"ב) ומה יש להוסיף על ספואלטרה? שקט, רגוע, אהוב על ידי השחקנים המכבדים אותו ואוהבים אותו. הוא גם אחד ממנהלי המשחק הטובים בביזנס, שהערב ההחלפות שלו היו מושלמות ממש. אני בוחר בו כמאמן לפני כל אחד אחר בעולם.

4. ג'מל מארי: סחוט גופנית ונפשית

5. קוואי לינארד נשא את הקליפרס על כתפיו

כשדאלאס הקטינה את ההפרש של הקליפרס מ-23 נק' ב'שלישי ל-6 נק' בדקה ה-9 של הרביעי, דוק ריברס ראה מספיק והכניס את קוואי לינארד.

הוא מיד קלע 8 נק' בשתי דקות, ובריצה שהוא הוביל ל-7-17 הוא סיים למעשה את המשחק.

מה לומר ומה להוסיף על השחקן הזה. הרי ממש אין דרך לחבב אותו. השתקן הזה, המאופק הזה, הממותה הזאת הווא טיפוס מעולם אחר. אתה לא יודע אם הוא מאושר או נוגה. בחגיגה או בהספד.

הוא ה-CLOSER האולטימטיבי ב-NBA.

הוא רגוע. הוא לא מתרגש. למעשה בהרבה חלקים של המשחק נדמה לך שאולי כל הסיפור הזה של הכנסת עור לחור לא כל כך נוגע לו.

הקריעה שלו החלה ברבע השלישי כשהוא קבר 14 נק'. ס"ה בחצי השני הוא קלע 22 ב-9 מ-10. אף נקודה, אף סל, לא מביאים את ה-'אווווו…' וה-'האאאאא…' של לוקה. אצלו זה הכל סלים של סבל ומאמץ. הכל בא לו כאילו קשה. כל סל נראה כטרחה, ולא כריקוד של סטפן קרי או לוקה דונקיץ'.

זה גם לא איכפת לו. הוא לא חפץ לתת הצגה לאף אחד, ולמעשה נדמה לי שככל שהוא יותר משעמם – ככה זה טוב יותר לו. יש לו את אחד המידריינג'ים הטובים בליגה, וגם הטריי שלו השתפר מאד.

אבל הקילר שלו הוא המיד ריינג' . זה נראה לא מי-יודע-מה, אבל עובדה שאף אחד בליגה לא מצא לזה פתרון: אתהעוזב אותו לרגע, הוא קובר. אתה עוזב אותו – הוא מוצא את השחקן הפנוי לזריקה:

W

ומה עם פול ג'ורג'? כיצד שחקן נפלא כזה משחק ברמה נמוכה כזאת? האמת נודעה לי רק אתמול: מאז שהוא הגיע לבועה (אולי אפילו לפני כן; איש לא יודע!) הוא סובל מפחדים ו-ANXIETY (https://theathletic.com/2023717/2020/08/26/i-checked-out-paul-george-on-dealing-with-anxiety-depression-in-the-bubble/.

מרכוס מוריס איבד את הכיוון והיה בבעיית פאולים והוא הרי השומר העיקרי על לוקה דונצ'יק. פטריק בברלי היה ב'אזרחי' בכל המשחקים מלבד אחד. גם לו ויליאמס וגם מונטרזל הראל היו בבידוד כמה ימים בבועה, ובינתיים אף אחד מהשניים לא תרם מספיק ביחס לרמת משחקם. איביקה זובאק ולנדרי שמט שיחקו כפי שמצפים מהם אבל בשום צורה ואופן לא טוב יותר.

אז קוואי הגיע עם 32 נק' פלוס ב-5 מה-6. באף אחד מהששה הוא לא היה עם פחות מ-29 נק', עם דיוק קליעה של 53.8% (וכמעט שכחתי 10.2 ריב', 5.2 אסיסטים, ו-2.3 גניבות למשחק!!

קוואי לינארד כיסה על כל העוונות. "HE IS A MAN OF BUSINESS", אמר עליו פול ג'ורג'.

ואז פול ג'ורג' הוסיף:

“. “He stepped up. Time after time, whenever we needed him, he put us on his back. He finished the series. I can’t say it enough. I mean, after the series, he is the most reliable guy. It’s his shot making, just his time on just awareness plays. He’s just one of a kind.

(ממש כאילו אני אמרתי זאת!)

6. דאלאס מבריקס: חיוב או שלילה?

תחשבו על הדאלאס מבריקס שאתמול נאלצה להיפרד מהפלייאוף.

זאת היתה קבוצה שעד אמצע דצמבר לא היה בטוח בכלל שתעשה את הפלייאוף. קבוצה של שני כוכבים עם צוות של ROLE PLAYERS מכל המינים והסוגים.

אבל ראה זה פלא: הם לא רק ענו על השאלה אם הם טובים מספיק לעשות את הפלייאוף, הם הפליאו בשני נצחונות על הקליפרס, אחת המועמדות ללכת עד הסוף.

אני לא יודע לענות על השאלה אם לדאלאס היו סיכוי עם או לא עם פורז'י ברריא (אני הייתי מתערב שלא), אבל עתה מה שחשוב יותר הוא מה עושים עכשיו.

שק חבטות?

המשחק ה-6 היה MICROCOSM של העונה כולה: לוקה דונקיץ' נותן עוד משחק-על של 38 נק' עם 9 קרשים ו-9 בונבונים. ייתכן שאפילו עם פורז'י זה לא היה מספיק כי שני הכוכבים האלה לא יעשו זאת ללא עזרה מתאימה: פורז'י ימשיך להפתיע מדי פעם במשחק מצויין אבל איתו תמיד יהיה הפחד של פציעה נוספת, ולוקה ימשיך לתת משחקים של 40 נקודות בהם יעשה הכל, יילחם כנמר, יהיה מטרה של המגינים הטובים ביותר בליגה, יחטוף חבלות, מכות, פגעים. לא כדי לפוצעו חס וחלילה אבל הוא הגיע לרמה של סופר-דופר של כוכב, וכשאתה מגיע לרמתו עליך להבין שעם הכבוד מגיעים ההתקפות ואיתן הייסורים והמצוקות.

אולי כשאתה כוכב-על לבן כמוהו – מתקיפים אותך אפילו ביתר שאת. זה נכון לכל כוכבי-העל הלבנים מלבד לארי בירד: אל לארי היתה יראת כבוד. לוקה מנגד נראה שובב וחוצפן כזה. מין ממזרון לבן, פרחח פורק עול. הסבתא שלי הייתה מכנה טיפוס כזה 'תכשיט' אבל בהברה של 'תכ…שיט'!. אף פעם לא ידעתי אם זה היה יידיש או עברית. אז לוקה ממשיך לחייך בשעה שהוא קובר אותך וכל שחקן שחור בליגה מת למחוק לו את החיוך.

עד עתה הוא ספג הכל בחיוכו המשגע, אבל לך תדע אם כל הצלקות והשריטות לא יתחברו ויתאספו בסופו של דבר למשא כבד מדי על כתפיו של צעיר שרק בעונה הבאה יהיה בן 22.

לוקה לא יוכל לעשות זאת לבד!

אפילו מג'יק ג'ונסון ומייקל ג'ורדן לא יכולים היו לעשות זאת לבד. אוקיי, יש לו את קריסטפס פורז'ינגיס. אבל פורז'י הוא לא שקיל או'ניל. הוא לא חאכים אולג'ואן. הוא אפילו לא ג'ואל אמביד. הוא עצמו מין ROLE PLAYER יותר מסלע גיברלטר. הוא לא ENFORCER תחת הסל וזה מה שדאלאס צריכה.

שניהם יצטרכו עזרה, ו-ROLE PLAYERS – בעצם הגדרתם – הם מוגבלים. מוגבלים ל-ROLE שלהם. משך כל העונה זאת היתה הבעייה של דאלאס: בעייה, ושאלה אם ה-ROLE PLAYERS יספיקו. ההרגשה שלי היתה שהרול פליירס טים הרדאווי ג'וניר, מקסי קלבר, דוריאן קיני-סמית', או סת' קרי הם טובים, ממש טובים, וכל אחד בתרומתו המיוחדת. אבל האם הם מספיקים טובים כדי לנצח איתם?

לוקה ופרוז'ינגיס הם רק שני BUILDING BLOCKS עליהם דאלאס חייבת לבנות קבוצה, ולהתחיל עם עמוד שלישי

אחרי לוקה ופורז'י שאר שחקני דאלאס הם – בעיקר – צעירים חסרי ניסיון שהם חובה לקבוצה החייבת להיבנות, אבל אי אפשר לסמוך רק עליהם שיביאו אותך לחוף מבטחים. מלבד זאת, צריכים לחשוב אם הם בחלקים שדאלאס צריכה יותר מאחרים.

אבל קודם חייבים עוד עמוד לצד שני העמודים הקיימים. העתון דאלאס סטאר (ואותו מאמר הופיע ב'ספורטסנאוט ) (https://www.yardbarker.com/nba/articles/mavericks_need_a_makeover_after_first_round_elimination/s1_12680_32749382?utm_source=mb&utm_medium=email&mb_edition=20200831&mb_loc=right_h מציע להביא את הכוכב שהם חייבים – ENFORCER תחת הסל בצורה כזאת:

*הסנטר המחליף מקסי קלבר בן ה-28 יכול לעניין הרבה קבוצות עם ה-9.1 נק' וה-5.2 ריב' למשחק שלו, במשכורת של 8.25 מיליון. תוסיף אליו את החוזה המסתיים של טים הרדאוויי (18.9 מיליון) ואת ג'סטין ג'קסון (5.0 מיליון) ויש לך מספיק כסף להביא שחקן עם משכורת קרובה למקס!.

*דאלאס חייבת ניסיון של שחקן שהיה שם ועשה זאת. היא גם מחפשת 'בידג' עם קליעת שלוש. אם דאלאס מציעה את הבחירה הראשונה שלה ל-2020 (בחירה 18) ואת הבחירה השנייה שלה ל-2021 לקליבלנד, היא יכולה להביא שחקן כמו קווין לאב.

חייבים לתת לסת' קרי צ'אנס אמיתי

אני לא מגזים כשאני אומר שיש לדאלאס את הפיור שוטר מה-3 הטוב בליגה. כן, טוב אפילו מאחיו סטף. במה שסטף טוב ממנו שה ב-RUN AND SHOOT, CATCH AND SHOOT וביצירת הקליעה שלו.

לסת' יש את אחוז הקליעה המוביל בליגה (49.5% מהטריי), אבל הוא זורק מעט מדי שלשות. קרי עצמו (ואביו דלי) מספרים שבתחרויות "HORSE" בבית סת' הוא בד"כ המנצח. אבל נכון לעכשיו, חייבים להכין PLAYS עבורו נשתהיה לו את הזריקה הפנוייה. זה לא שהוא לא מסוגל לקלוע בתנועה. הוא פשוט טוב יותר בתנוחה. למעשה הטוב בליגה. אז אם קרלייל שומע לי, הוא היה הופך את סת' לשוטר ראשי מהפרימטר. אוקיי – יחד עם לוקה ה'שוטר' של הקבוצה.

דאלאס חייבת גם להיכנס למשחק השחקנים החופשיים

לדאלאס יש 4.8 מיליון תחת סף המשכורת, ויש לה בעל ביליונר יהודי בשם מרק קיובן שעשה כבר כמה עשרות מיליונים נוספים מהמשחק בו הוא מככב – "SHARK TANK". לא יזיק לו להוציא איזה 5-10 מיליונים מכיסו בשכר ומס מותרות, ולהביא עוד שחקן גבוה וחזק מהסוג של ליאונרד מאיירס, קלי אוליניק, או פלמלי (מדנבר) – כולם יהיו חופשיים וכולם מסתובבים סביב ה-10-12 מיל.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
178 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
1 בספטמבר 2020 7:47

אם לוקה לא הצליח פצוע בעונה ראשונה שלו בפלייאוף כככב היחידי בחצי מהמשחקים לנצח את אחת הקבוצות הכי טובות בליגה אז הוא לא יכול לעשות את זה לבדו? תן לו זמן

אהרון שדה
Editor
1 בספטמבר 2020 7:56

תודה מנחם נהדר
אשר ליאניס/באטלר .
לא הייתי הולך עד ליסודות הכדורסל .
יש אופי והאופי של היווני מזכיר מאד את זה של לברון טרם הליכתו למיאמי אופי שלא מסוגל לבד .
לברון קיבל מעטפת שאיפשרה לו להיות עם קליבלנד 1 אלוף העונה הסדירה לעשות 63 או 65 ניצחונות ולעוף בפליאוף מדוע ? מכיוון שלא היה לו את האופי שהכל עליו והיה צריך גלגלי עזר בדמות וייד ובוש .
כנ"ל יאניס שחקן נהדר שיש לו מעטפת נהדרת אבל כשהכל עליו במשחקי ההכרעה הוא לא תמיד מוצא עצמו .

באטלר שייך לזן האחר הוא נתן פייט נהדר לקוואי אשתקד ועשוי מהחומרים הללו .

2.אשר לפול ואוקלהומה זה יהיה סיפור העונה אם הוא יפיל את הארדן במשחק 7 יהיה מרתק אך הסיכוי של יוסטון

3. לגבי לוקה אתה אומר שאפילו מייקל ומגיק לא לקחו אליפות לבד לגבי מג'יק אתה בוודאי צודק .
אבל אם מישהו לקח אליפות לבד היה זה נוביצקי מדאלאס שעשה זאת הכי לבד שיש .

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
1 בספטמבר 2020 7:58

תודה מנחמנו.
השמירה הכפולה זו שאתה מציע מעניינת. אצל לברון זה עולה לך בשלשה…

onetwo3
Editor
1 בספטמבר 2020 8:06

תודה דוק
* לא הייתי משחרר את מקסי קלבר בעבור שום הון. הוא נכס אדיר לקבוצה והתרומה ההגנתית שלו היא אדירה, בנוסף על משהו שחסר היום בליגה: הקרבה ונחישות עבור הקבוצה על חשבונך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גיי קראודר זה האיש שלי. מיאמי עשו מהלך אדיר בהבאתו.
לא נראה לי שהוא 1.97 אלא יותר גבוה. הוא לוחם ללא חת ושגם השלשות נכנסות חבלז.

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 8:10

מי שיילך לישון עם השלשות שלו יקום עם שלשולים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח צריך את ההגנה שלו. עזוב יצאת בילי קינג בטרייד עם אברינאס. אברינאס נהיה מחליף ביורוליג. האיש!שלי גיי מצליף באכילס

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 8:19

מה אני אעשה יש לי חולשה לוניל וזה עוד תוצרת חוץ

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 8:09

תודה רבה דוק, הסכמתי כמעט עם הכל – במיוחד על יאניס שהוא שחקן בינוני- ורק בליגה עם שיפוט כזה יכול להפוך לכוכב ול"GOAT" על פי ברוך (יציאה מביכה ברוך…).
אתה היחיד שעדיין מאמין בראס.
הדבר האחר שלא הסכמתי איתו זה דאלאס – לא הייתי מוותר על קליבר, לא על הארדוואי ולא על ג'קסון.
קרי כבר קיבל הזדמנות רצינית ולקח אותה.
בגדול מי שתוקע עכשיו את ההתקדמות זה פורזי והחוזה שלו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

צודק.
גם דה שוט עדיין מאמין בראס.

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 8:20

אחרי הלילה נראה לי שגם הוא נשבר

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 9:03

חשבתי על זה אבל לא הלך. אני עם מנחם כאן. יש דברים שאי אפשר להסביר (מה היה לפני המפץ הגדול, למה הילד בוכה, איך לערוף את הראש של החתול באליס בארץ הפלאות, אוהדי כדורסל שאוהבים את ראסל ווסטברוק…)

אור
אור
1 בספטמבר 2020 9:29
Reply to  דה שוט

אם קברנו את כרמלו עמוק עמוק גם ראס יכול להתאושש

ברוך רובין
ברוך רובין
1 בספטמבר 2020 9:13

הורג אותי איך אתם קוברים שחקן אחרי משחק 1, אני זוכר את הפיסטונס נועלים את מייקל ל4 מ8 מהשדה כל הערב ולא נותנים לו לנשום? מישהו רשם אחרי שהוא שחקן בינוני? שמעון ואשך כבר קשרו קשרים

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 9:28

מביך ברוך

ברוך רובין
ברוך רובין
1 בספטמבר 2020 9:44

נחכה לסוף הסדרה כדי להחליט , דונציץ סיים את משחק 5 מול הקליפרס עם 6 מ17 מהשדה ל22 נקודות, מישהו חושב שהוא לא סופרסטאר . יאניס שחקן טןב ואתלט פי 10 ממה שדר גי היה, ומנחם יכול יכתוב על הדאנקים שלו סיפורים ומעשיות זה דאנקים שאתה רואה על בסיס יומי כיום ברמה גבוהה יותר

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 10:12

קודם כל אתה חשבת שהוא לא סופרסטאר.
ליאניס אין בגופו הגדול יותר כדורסל ממה שלד"ר היה בזרתו.
הוא מפלץ אתלטי מלא מוטיבציה אבל כדורסל אין לו, ולא יהיה.
זריקה נורמלית דווקא הייתה לו ומישהו דאג לחרב:
https://www.youtube.com/watch?v=RHE3X9-WnPs
הוא פורח רק בגלל שהליגה עושה את הכל כבר עשור לתת למתקיפים לעשות כרצונם ולכבול את ידי המגינים, ובמקביל נותנת לו אישור מיוחד להרוג, חתום בידי דוד סילבר (רפובליקני ידוע).
התרשמות מיכולתו האמיתית של יאניס קיבלנו באליפות אירופה – דבר שחזיתי מראש כי זה מה שחשבתי עליו עוד קודם.

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 10:19

הבנתי את הראש שלך, אתה פשוט חושב בצורה מאוד פשטנית.
במקרה הזה סטט' = כסף.
אתה מעריץ את שניהם ועל פיהם נמדד הכל.
יאניס מצליח בגדול, הוא מעמיד סטט' אדירה ולכן הוא ה-GOAT.
כמו שעונה שעברה הללת את הארדן שהוא מכונת ההתקפה הטובה בכל הזמנים.
שום בחינה של למה, ואיך, ומה הגורמים.
יש סטט' = יש כסף = הצלחה.

ברוך רובין
ברוך רובין
1 בספטמבר 2020 10:38

גם לוקה מקבל הנחות מהשופטים ותעדוף בליגה הכסף של סילבר , אני מתייחס למצב העכשווי ולא למה שקורה בתאוריה אשך.
.
חלק מרכזי מאוד מכדורסל זה אתלטיות ואתה לא יכול להוציא את זה מהמשוווה .שאקיל היה השחקן הדומיננטי ביותר ולא היה לו יותר מדי סקילס, אותו דבר יאניס.
.
יאניס זה מפלצת אתלטיות שמגיעה פעם בכמה שנים לליגה שחקן שיכול לשלוט רק עם האתלטיות שלו), הוא יכל לשלוט בכל דור פשוט אין תשובה לאתלטיות חריגה כזאת עבר הווה או עתיד,
בגלל האתלטיות הזאת הוא שחקן התקפה אימתני בלתי עציר ב1 על 1 , והוא גם שחקן ההגנה הטוב בליגה. סגנון המשחק שלו לא מהנה ולא הכוס תה שלי אבל מבחינת יכולת היא מדהים.
.
הוא רק בן 25 יש לו באמתחתו שני תארי MVP ושחקן ההגנה של העונה , אני בהחלט רואה אותו משיג עוד 2-3 תארי MVP וכמה אליפויות.

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 11:00

לוקה מקבל הנחות כמו כל חבר במטבחון אבל בניגוד ליאניס, הוא לא זקוק להן כדי להצליח.
יאניס בלעדיהן לא שווה הרבה.
.
אתלטיות יכולה להוסיף אבל היא לא עומדת בפני עצמה.
יכול להיות כוכב לא אתלטי (בירד, לוקה, מאלין ועוד) אבל לא יכול להיות כוכב אתלט אבל בלי יכולות כדורסל.
שאק היה כוח בלתי עציר בפוסט בזכות המאסה (והאתלטיות כשהייתה) אבל בהחלט היו לו סקילס ברמה גבוהה ביותר. היה לו משחק פוסט ועוד.
.
יאניס לא היה שולט באף דור עם חוקי כדורסל רגילים.
אתלטיות לא מספיקה.
.
היום אין תשובה כי אסור להגן, יש חוקים שלא מאפשרים לצופף את הצבע, כל מגע גם של המרפק שלו בלסת של המגן הנסוג זה עבירת מגן, מותר לו לעשות צעד תימני מהחצי עם כדרור אחד עד לסל, ועוד.
.
בגלל השיפוט היום הוא "בלתי עציר" והוא שחקן טיפש למדי מה שמונע ממנו בוודאות להיות שחקן ההגנה הטוב בליגה – בשביל זה צריך לא רק מאמץ אלא גם שכל – ראה שחקנים מהסוג של מרקוס סמארט.
.
מבחינת יכולת הוא משעמם וחד גוני – רק להגיע לסל בכוח ולהטביע או ליי-אפ עם רישיון להרוג בדרך.
שברו לו את הזריקה לחלוטין וזה ממש מעורר רחמים לצפייה.
.
תארים בליגה הזו לא אומרים כלום. הכל פוליטיקה ומראית עין.
אליפות הוא ישיג רק אם ישחק עם שחקנים גדולים סביבו שיסחבו אותו ויחפו על מגרעותיו הרבות.
הוא לא יהיה דירק שלקח אליפות בהצגת כדורסל מתמשכת עם חבורת משלימים.
.
בשורה התחתונה לא ניתן להשוות מספרים בתקופה הזו לשום דבר מהעבר.
זה כדורסל צורני שנועד לנפח מספרים ולעשות שואו לכל המשפחה עם PG-13.
כל דיון מספרי והשוואות שיאים וכדומה צריך להתייחס רק לשנים האחרונות, וזה נהיה קיצוני משנה לשנה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אשך הגזמת לגבי יאניס, הוא שחקן הגנה אדיר, מה הקשר לחוקים?
בהתקפה נכון החוקים עוזרים לו ללא ספק, צבע צפוף, הנד צק , באמפ בהחלט יורידו לו 10 נק מהממוצע. אבל זה לא כי אין לו יסודות, פשוט מתקשה בקליעה, אם הוא ישפר קליעה הוא יהיה בלתי עציר בכל חוק.

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 12:57

בהגנה אמרתי שהוא לא יכול להיות הכי טוב כי אין לו שכל.
שחקנים שגם מתאמצים, וגם יש להם שכל הם שחקני ההגנה העליונים. (סמארט)
כי צריך לדעת לצפות את מהלכי היריב ולהקדים אותו.

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 12:35

אשך, לא ממש מסכים איתך לגבי החוקים היום. כלומר, לא באותה הרמה. ההנד צ'ק דווקא טוב שהלך וזה השינוי הגדול – אבל מעבר לזה עיקר השינוי הוא כי הקליעה לשלוש התפתחה למשהו למוטציה מפחידה של מה שהיא הייתה. זה אחלה למי שאוהב לראות את זה (אני) ומעצבן לכל מי שלא. את הצבע אבל זה פותח כהלכה. קרי, לילארד והארדן היו משפיעים על המשחק באותה הדרך גם לפני 30 שנה.

ברוך – לגבי שאקיל – הוא היה מאוד לא מושלם. בלי קליעה מרחוק, בלי קליעת עונשין… אבל היה לו המון כישרון ואי אפשר לפטור את זה ב"הוא היה גדול פיזית". אף אחד לא מונה את לוק לונגלי המאסיבי כסיבה עיקרית לאליפויות של שיקגו… והיה מספיק לראות את סטיבן אדאמס לא מצליח להתפנות למסירות במשחק הלילה למרות שהוא עמד ראש מעל השומרים שלו מיוסטון כדי להבין שהגודל לא קובע.
כששאק היה לא עציר ולקח אליפויות זה בגלל שהוא היה בשיאו. לא כי הוא היה כזה גדול פיזית. הוא עשה את זה מול מוטומבו ועל ריק סמיתס… בניגוד לג'ואל אמביד ואדאמס שלא מרשימים מידי מול הנמוכים של בוסטון ויוסטון.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

איזה כשרון היה לשאק??? היה מוטנט וזהו. לא יכל לקלוע אחרי מטר והיה משחק פולו עם עצמו. אף אחד לא היה כזה ענק וגדול משולב כמו שאק. כל המפלצתיות שלו הייתה נטו גודל. גם יאניס כזה.
אתם יותר מידי מזלזלים ביאניס, טוב שלא הפכתם אותו לאיזה פח. יאניס פשוט מוגבל בקליעה ושחקנים מוגבלים בלי קליעה טובה עם צוות מסייע לא אולסטאר וסופרסטארים לא מביאים טבעת, תשאלו את לברון וקליעתו עוד הייתה טובה משל יאניס ב2010.
תראו חוץ מהמאבס את כל האלופות ההיסטוריות ומספרי 2, מידלטון בכלל מתקרב לשחקנים האלו??
בשביל אליפות יאניס חייב עוד סופרסטאר לצידו, מישהו כמו טריי יאנג לדוגמא או דמיאן, שחקנים שיאנישו על הקו של 3 השחקנים שמעמידים מולו ולא בלדסו והיל.

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 12:55
Reply to  Jonathan

אני לא מזלזל ביאניס ואני מסכים לגמרי שהוא צריך קבוצה שבנויה קצת אחרת סביבו/איתו. נראה לאן הוא יגיע ובאיזו קונסטלציה, קל לזלזל בכולם עד שהם לוקחים אליפות.
שאק היה שחקן מצוין – בשיאו. זה לא יעזור לאף אחד. ואני לא מאוהדיו… לא חובב משחק של סנטרים בכלליות למעטו אלג'ואן.
אם שאק היה מסתמך רק על להיות לוויתן מהלך אז היית רואה יותר אליפויות ויותר תארי MVP – כי מה כבר השתנה שם מתחילת הקריירה?

ברוך רובין
ברוך רובין
1 בספטמבר 2020 14:45
Reply to  Jonathan

יונתן אתה משווה את אתלטיות והפיזיות שהיה לשאק לזאת של לונגלי? שאק הוא מפלץ של הטבע בדיוק כמו יאניס בלי הרבה סקילס

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 15:00
Reply to  Jonathan

גם ספינה גדולה צריך לדעת איך להשיט.

BoJack39
BoJack39
1 בספטמבר 2020 8:20

!Cp3 still a bad mf

Berch
1 בספטמבר 2020 8:24

אחלב מעורב מנחם
דאלאס מדהימים אבל אני לא בטוח שהטריידים שהצעת ישפרו אותם.
ואני השני שמאמין בראס
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני לא מחבב את יאניס ולא נעים לי להיות זה שמגן עליו מזעם ההמון (אפילו הרוזן נטש אותו ולא הימר עליו לגמר, איפה את ה גיא) אבל עם בלדסו היל מידלטון ולופז לא לוקחים אליפות. רק דירק עשה משהו כזה וזה היה סוג של נס חד פעמי.
ריילי יציג לו את טבעות האליפות בפיץ שלו ויגיד לו תאר לך מה אנחנו יכולים להיות….
רן הנגרן באורגזמה מכל הפסד כזה הוא כבר מדמיין עצמו עולה לרגל עם קרי וקליי יאניס תאר לך שכל טריפל טים עליך שיסגור לך את החדירה והעבירת התוקף אנחנו על קשת ה3 לעזור לך….
דריימונד יביא לבאקס את הקשיחות שהם צריכים יחד עם בלדסו וקלאץ ספורט😎

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 8:41

דריימונד על חוזה טוב ונותן לנו את הקשיחות שאנחנו צריכים. מה הבאקס כבר יכולים לתת בתמורה?

zenmaster
zenmaster
1 בספטמבר 2020 9:17
Reply to  Jonathan

אני מקווה שאתה לא מדבר מנקודת מבט של גולדן.

הדבר היחיד שדריימונד נותן לנו זה טריפל סינגל.
אני יודע שהוא סמל בגולדן, אבל אם זה מה שצריך בשביל להביא את יאניס ועוד 3 אליפויות לפחות, אז זה מה שיעשה.

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 9:59
Reply to  zenmaster

אני חושב שהקוריוז רצה שדריימונד יישחק לצד יאניס. לי אין בעיה שהוא יילך, אישית אני לא אוהב את דריימונד למרות שברור לי שיש יתרון בבריון בהגנה, בעיקר כשיש לך קבוצה שמורכבת משחקנים שהם בגדול ילדים טובים.
עכשיו הסתכלתי אבל ולפי מה שאני מבין שהם מפעילים את הרחבת החוזה שלו שתעלה לו את השכר משמעותית. עזוב שטויות, מילווקי יכולים לקחת אותו בחינם מבחינתי.

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 10:02
Reply to  Jonathan

הוא היה בסדר בחוזה סביב ה-16 מיליון, אישיות והגנה ואפילו טריפל סינגל… ב-22 מיליון דולר הוא די סוגר את כל האופציות לבניה מהירה מחדש (כל עוד הוא נשאר)…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

מצחיקים אתם, לא הבנתם את הבדיחה.
הכוונה הייתה שיאניס יעבור ללוחמים תמורת דריימונד ואז הבאקס ישארו עם הקשיחות של דריי ובלדסו חברי קלאץ ספורטס

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 12:48

הבנתי בקריאה שניה. אני מתקשה היום. יום ראשון שאני מקבל לעבוד בשקט בלי הילדים בבית. אז אני עושה יותר מידי דברים בבת אחת. האמת שדמיינתי את יאניס ודריימונד לרגע באותה הקבוצה וחשבתי שזה שילוב מעניין. אני כבר רואה את דריימונד מחליט שהוא הכוכב וצועק על יאניס על כל טעות.

אור
אור
1 בספטמבר 2020 10:46

גם רן הנרגן יודע שזה לא יקרה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

אם יאניס ירצה אין דבר העומד בפני הרצון. כן יכולים לעשות לו קאווי ולהגלותו למיניסוטה אבל שנה אחרי הוא חופשי כמו ציפור

John
1 בספטמבר 2020 11:03

שמעון, לדירק היו רול פליירס אגדיים. ג'ייסון טרי נתן פלייאוף חד פעמי אך היו לו לא מעט עונות שהיה נשק התקפי קטלני, שלא לדבר על טייסון בשיאו שהיה מגן הטבעת הטוב בליגה, ג'ייסון קיד שהיה מנהל משחק סופרסאר שאמנם האט בסוף הקריירה אך היה גם בעל קליעה קטלנית שלא הייתה לו קודם. בנוסף היתה לדירק חבורה של קלעים שכל יום לפחות כמה מהם פגעו כמו סטוייקוביץ', השרת' נובק וכו'. קורן באטלר אמנם נפצע אך נתן תרומה נהדרת וכך גם דשון סטיבנסון. אך הכוכב שהכי נשכח מהאליפות הזאת היה שון מריון שהיה חלומו של כל מאמן כיום עם אופנת הגנת החילופים. מריון החליף עמדות ושמר גם על לברון וגם על ווייד לעיתים והיה סיוט לא קטן גם ללייקרס בסוויפ וגם נגד ההיט בגמר. היכולת שלו לקלוע, לחתוך לסל ולהוות טרור על הלוחות עם הזריזות והקפיציות שלו עשו הבדל עצום. אז כן דירק נתן פלייאוף מדהים לפנתיאון אך כשמפרקים את ההופעה שלו בפלייאוף ההוא זה לא היה חריג יחסית לעצמו. יאניס יכול לחלום על ניסיון, הגנה וחכמת משחק מהקבוצה שלו ברמה שהייתה לנוביצקי ב-2011. זוהי קבוצה שעשתה סוויפ ללייקרס האלופה, ניצחה את הת'נדר שהיו כישרוניים פסיכית וניצחה את ההיט שלמרות חוסר הניסיון הייתה קבוצה סופר דומיננטית במזרח.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  John

הדבר היחיד שנכון זה ניסיון. השחקנים שלצידו לא נחשבו יותר מידי בליגה וגם לא נחשבו אחרי, אתה די מנפח אותם. גייסון טרי? לגמרי שחקן סטייל טימי הארדוואי, גם די אותו מעמד בזמנו בליגה.
קיד? ממש בשלהי הקריירה כבר ובטח לא הקיד הטוב. צנדלר? סוג של קאפלה. מי רול פלייר אגדי שם? אין שם אפילו אחד בהיכל התהילה (קיד שם לא בגלל השנים במאבס). צוות די חלש שהתעלה לפלייאוף 1.

John
1 בספטמבר 2020 17:39

היכל התהילה זה לא המדד היחיד לצוות מסייע חזק. יש שם ענייני אורך קריירה ונרטיב. שון מריון היה אולסטאר ובהגנה די הגדיר מחדש את הטווינר שהוא 3 בגופו אך בחוזקו יכול להחליק ל-4. אני לוקח אותו על מידלטון גם כיום. בטח בגלל ההגנה. קיד היה בצד הלא נכון של הקריירה אך הוא ממש לא היה גמור. הוא עדיין היה בין הרכזים החכמים ועובדה ששנה לאחר מכן כשהיה בניקס יחד עם צ'נדלר שעזב, הניקס קפצו והפכו לקבוצת פלייאוף. ג'ייסון טרי = טים הארדווי ג'וניור? אני מקווה שאתה מסתלבט. מדובר על קלע השלשות ה-6 בכל הזמנים. עד אותה הנקודה היה עם ממוצע קריירה של 16.5 נק למשחק. בפלייאוף 2011 קלע 17.6 נקודות למשחק עם 44.2% מחוץ לקשת.

עגל
עגל
1 בספטמבר 2020 12:54
Reply to  John

+100 לג'ון.
לדירק היתה קבוצה אדירה וכל אחד שם ידע מה תפקידו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

מרוב שהייתה אדירה הם לא ראו צמרת מאז 2011

ג'ורג' עובדיה הסקרן
1 בספטמבר 2020 19:41

שימון, רול פלייר הוא בהגדרה שחקן משלים. בהיכל התהילה יש רק סופרסטארים

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 8:39

אחלה מעורב.
אני מאוד אוהב את קוואי. ואחד הדברים שגדולים אצלו זה ההבנה שלו את תפקידו בקבוצה – הוא מסיים, הוא חודר – אבל הוא לא הפליימייקר שהכל עובר דרכו.
נכון ללברון זה עבד אבל יש יותר מידי שחקנים בליגה שמתעקשים לתקוע טריפל דאבל כל משחק, יופי של סטטיסטיקה בעונה הרגיל ואפילו בסיבוב הראשון בפלייאוף אבל בוא נראה אותם מושכים עד הגמר. זה היה נכון גם לאוסקר רוברטסון ואפילו לג'ורדן בעונות הראשונות.

וזו בעיני הבעיה של לוקה ויאניס – הקבוצה צריכה להיבנות בצורה כזו שהכוכב הגדול שלה מתפנה מלעשות את הכל (או מסכים לפנות את עצמו מזה). אז את שניהם צריכים לחזק ו"להזיז" אותם קצת. בעיקר את יאניס. 🙂

בקיצור, ג'רי קראוס צדק לגבי כל העניין של "הארגון הוא זה שמביא את האליפויות"…

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 8:58
Reply to  Jonathan

מסכים איתך שהכוכב צריך ללמוד לתת לאחרים ליצור ולתרום גם. אבל קראוס לא צדק – כמה אליפויות של ל"ארגון" שלו ללא מייקל?

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 9:12
Reply to  דה שוט

מה זה משנה כמה יש להם מאז? הם פירקו את כל הקבוצה ב-1998, לא רק הוא פרש. בשביל האליפויות הראשונות לקח להם 6 עונות לבנות סביבו קבוצה, ונדרשו פיטורי מאמן שהוא עצמו התעקש עליהם. בשביל 3 האליפויות האחרונות הם הביאו שחקנים שהוא התנגד להם (כמו קוקוץ' ורודמן). אז גם ג'ורדן ידע שזה לא רק הוא ו-4 ניצבים, לא משנה איזה סיפורים הוא סיפר ב"הריקוד האחרון".

אתה חושב שהוא היה זוכה באליפות בעונה הבאה אם הם היו מביאים צוות חדש? היה זוכה בקדחת.

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 9:15
Reply to  Jonathan

טענות חזקות. לא נוכל לדעת "מה היה קורה אם…" אבל מאז מייקל עברו 25 שנה ושיקאגו לא הגיעו אפילו לגמר הכללי.

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 9:26
Reply to  דה שוט

הם היו בפלייאוף ברוב העשור הקודם וסיימו פעמיים ראשונים. גם הגיעו לגמר המזרח. גם היו קבוצת פלייאוף סבירה בעשור שלפניו. כשמסתכלים מול קבוצות אחרות בליגה – הם הסתדרו בצורה סבירה גם בלי מייקל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

צודק קראוס דיבר שטויות

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 13:17

די די. בעונה הראשונה אחרי הפרישה הראשונה של ג'ורדן (94) הם הגיעו כמעט לאותו מאזן שהם הגיעו בעונה לפני (שני נצחונות פחות) ולקח לניקס 7 משחקים להיפטר מהם.
מה הם הביאו במקום ג'ורדן לעונה הזו? את קוקוץ' לספסל והשוטינג גארד הפותח היה אחד פיט מאיירס שאם אני לא טועה רוב הקריירה היה מחליף… לא אליפות? סבבה. זו עדיין הייתה קבוצה רצינית שלא נעלמה בלי ג'ורדן. מאוד נוח לשכוח את זה. עם שוטינג גארד נורמאלי הם אולי היו מגיעים יותר רחוק.
ב-98 הם כבר שלחו את הכוכבים לקבוצות אחרות והחליפו את פיל ג'קסון ומי יודע מה עוד התחלף מאחורי הקלעים.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
1 בספטמבר 2020 8:46

לא יודע עד כמה זה נכון אבל יש שמועה שגורדן הייוארד חוזר בקרוב לבועה.
מחזיק אצבעות שזה לא פייק.

thejanitor
thejanitor
1 בספטמבר 2020 8:47

מעורב נהדר.
.
כתבת אלטרואיסט והתכוונת הפוך על כריס פול.
.
לוקה רק יגדל מההפסד הזה, כמו שמייקל גדל מההפסדים הראשונים שלו בפליאוף. שניהם דומים לשעתי במנטליות הווינרית ואני מקווה בשביל לוקה שהקיץ הוא יעבוד על ההגנה שלו, על זריזות רגליים הגנתית בעיקר, ביום שהוא יילחם בגנה כמו שמייקל נלחם, וישיג איזה 2-3 עצירות למשחק יותר מעכשיו זה גם יקרין על כל הקבוצה וזה מה שיקח אותם לשלב הבא.
.
מקסי נכס לא מטרידים בשום מצב. כמו שרשמת לדאלאס חסר בולדוגים, יש להם כרגע רועה גרמני כל השאר חתולות ודווקא עליו אתה מוותר?

zenmaster
zenmaster
1 בספטמבר 2020 9:21
Reply to  thejanitor

לגמרי יגדל, הוא נראה מהסוג של דירק, לא נראה שיעזוב את טקסס 🙂

למרות שאי אפשר לדעת, גם על קוואי ודוראנט חשבתי ככה, וראינו מה קרה איתם…

בכל מקרה, לאוהדי דאלאס אין מה להיות עצובים. מחכה לכם עשור של שליטה בליגה והתמודדות על תארים, תסמכו על קיובן שידע מה לעשות too keep luka happy.

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 9:50
Reply to  thejanitor

לדעתי הם יירעננו קצת כדי לבנות סביבו קבוצה רצינית. יש להם בחירת דראפט סבירה (הם בכל זאת לא נכנסו לפלייאוף הזה במקום גבוה) ומקום מתחת לתקרת השכר. גם שחקנים אחרים מהסגל עוד לא בשיא.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
1 בספטמבר 2020 11:46
Reply to  thejanitor

+1 לגבי ההגנה.
ישפר את זה ויהיה החבילה המלאה!

thejanitor
thejanitor
1 בספטמבר 2020 19:51
Reply to  מנחם לס

למה במקום ולא בנוסף, מקסי בכלל שחקן מחליף

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 8:56

תודה מנחם.
ראס זה השחקן שאני הכי אוהב באנ בי איי – והערב הייתי מוכן לחנוק אותו במו ידי. עד כדי כך. אבל אני איתך – וכנראה שאני היחידי – אני לא מאמין שיש בו עוד יכולת לתת משחק גדול (כי הזריקה שלו זה סתם השלכה חסרת כל מכניקה הגיונית) אבל אני מאמין שהוא מסוגל לא לחרב ולתת להארדן ולקובינגטון לעשות את העבודה.
יוסטון חייבים – חייבים לברוח ממשחק צמוד.
.
כריס פול שחקן גדול, תמיד היה ותמיד רבים אמרו את זה. רק תחשבו לאן הוא לקח את יוסטון ב-2018.
.
מה ההבדל בין קאוואי לראסל ווסטברוק? שניהם היו צריכים לסחוב את פלייאוף ג'ורג' – ראס לא הצליח, קאוואי כן. עכשיו ג'ורג' ישתחרר אבל בלי קאוואי הוא כבר היה בבית. מדהים איך הוא נחנק כל שנה מחדש. קאוואי רמה אחת מעל הליגה, רק הארדן מתקרב אליו – אבל הארדן – משום מה – נוטה להתכנס לפעמים ולשכוח לזרוק לסל. זה קרה לו אחרי הפציעה של דוראנט במשחק 5 לפני שנה וזה קרה לו שוב אתמול.
.
יוסטון ואוק' קבוצות מרגשות – באות לשחק הגנה – איזה יופי לראות. אפילו השיפוט נדבק מהן הערב ונתן לשמור. אם יוסטון עפים – לאוק' יקירתי אין הרבה סיכוי מול הלייקרס. בכל מקרה יש לנו נציגה בחצי האיזורי, ובשנה הבאה – ננוחם חוזר! זה לא כדורסל בלי הג'אמפר שלו.

אבי יחיאל
אבי יחיאל
1 בספטמבר 2020 12:28
Reply to  דה שוט

זה באמת לא מובן /מוזר מה קורה להארדן בדיוק ברגע הכי קריטי שצריך אותו גם שהוא נותן משחק נדיר הוא פתאום לא נוגע בכדור …. צריך פה יותר מפסיכולוג ספורט צריך ניתוח מח… אני חולה עליו הוא שחקן ההתקפה הכי קטלני שיש וחכם מאד קורא משחק ושחקן הגנה לא רע בכלל ( תצחקו) אבל פתאום יש לו נתק לא מובן.

עגל
עגל
1 בספטמבר 2020 12:57

אני חושב ששהוא כל הזמן על סף התמוטטות פיזית וזה הפיתרון שלו, פשוט לנוח על המגרש איזו דקה

אבי יחיאל
אבי יחיאל
1 בספטמבר 2020 13:14
Reply to  עגל

בדקה הקריטית דווקא???? אתה עושה לו הנחה….

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח

zenmaster
zenmaster
1 בספטמבר 2020 9:06

תודה מנחם.
אמרתי אין-ספור פעמים ואני אגיד את זה שוב – יאניס הסופרסטאר האחרון בליגה שאני רוצה עם הכדור בקלאץ', וגם האחרון שהייתי בוחר בו להובלת קבוצה. מה לעשות, אין הרבה גיים ווינרס בדאנקים.
לברון, דוראנט, קוואי, הארדן, סטף, ולוקה – כולם באים לפניו בדיון הזה.
אם יאניס עובר לגולדן, לעומת זאת – אז נוצרת מפלצת בלתי עצירה, אפילו יותר מפחידה מימי דוראנט, כי את יאניס עוצרים בחדירה עם שמירה כפולה או עזרה, ואז ניטרלת אותו, אבל כמה kickouts פשוטים וקרי וקליי עם 10 שלשות כל אחד 🙂
ג'ימי הוא הכי קרוב שיש היום לממבה מנטליטי, והוא הוכיח את זה שוב היום.

zenmaster
zenmaster
1 בספטמבר 2020 9:15

לגבי הסדרה של דאלאס – קוואי מדהים, אבל הוא משעמם מידי כדי להיזכר בדיון לGOAT. כדי להיות מהגדולים באמת(לדעתי לפחות) צריך שיהיה איזה משהו במשחקך, שיראה שאתה הגדול ביותר על המגרש, ולקוואי הסייבורג המדדה אין הצ'ארם הזה.

כתבתי פה אתמול שלוקה לדעתי בדיון להכי טוב בעולם, ושהוא בן ה21 הכי טוב שראינו בליגה הזו, ואני עומד מאחורי האמירה הזו.
מישהו פה רואה את המשחקים של דאלאס?
זה נראה כמו shootaround. לוקה על הקשת, חודר, קוואי ומוריס באים לדאבל, ואם הוא לא מסיים בסל קל ומרהיב, הוא מוציא מסירה מושלמת להארדאווי, בורק, קרי או קליבה, ואז הם זורקים 5-30 מהשלוש 🙂
מה עוד שחקן אחד יכול לעשות?
אין לדעתי שחקן היום, בליגה, שמשפר כל כך את השחקנים שמסביבו, ובהתקפה הוא הMVP לגמרי. הסיבה היחידה שהוא לא הכי טוב בליגה כבר עכשיו היא הגנה, ששם קוואי טוב ממנו בפער עצום, וKD בכלל (יאניס פחות טוב משמעותית בהתקפה, לוקה>יאניס).
שים מסביבו 2 ווי פליירס, שנותנים שלשות והגנה, ושני שחקני צבע דומיננטיים – וקיבלת אלופה, היום, כשהוא בן 21.
אם יש למאבריקס איזה טרייד לעשות על הלטבי, אז שימהרו עם זה, כי אי אפשר לתקוע את לוקה עם החוזה הענק שלו ועם פציעה כל שנה. קליי ת'ומפסון יהיה מושלם ליד לוקה, הוא יקלע 7 שלשות בממוצע למשחק עם כל המבטים הפנויים שלוקה מסדר, וללוקה יהיו 15 אסיסטים. הוא גם נותן הגנה.
עוד כמה פרי אייג'נטס – ויש אליפות בטקסס.

ברוך רובין
ברוך רובין
1 בספטמבר 2020 10:26
Reply to  zenmaster

איזה שחקני צבע דומיננטיים , אתה יודע שצריך לצפות במשחקים כן, דאלאס הלכה בישוב של יוסטון לפנות לדונציץ את הצבע , שחקני צבע דומיננטיים סתם יפגעו בו, יש קבוצה או סופרסטאר שקליי תומפסון לא מושלם לידו? הפכו פה את יאניס לסחבה אחרי משחק 1 בינוני.

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 11:06

הדיון על יאניס לא קשור למשחק של הלילה.
כל מה שאומרים ואמרו עליו אמרו בעבר.
זה לא משנה בכלל איך יראה בסדרה, ואפילו אם יעבור וישחק עוד סדרה ואפילו עוד שתיים (אליפות הוא לא ייקח).
מה שהשתנה זה שעכשיו הוא משחק מול קבוצה שבאמת מנסה להוציא את המיטב בהגנה, במסגרת ההגבלות של השיפוט היום.

zenmaster
zenmaster
1 בספטמבר 2020 14:09

כמו שאמרו פה, מה שאני חושב על יאניס אני חושב עליו כבר שנתיים, בטח לא ממשחק אחד…
רואים את זה – אין לו כדרור, כישורי מסירה או זריקה, או חוכמת משחק יוצאת דופן. בכל התחומים שציינתי הוא או בינוני או הרבה מתחת לממוצע.

קליי מושלם ליד כולם אין ספק 🙂

התכוונתי לשחקני צבע דומיננטיים מבחינה הגנתית, או בלעז "רים פרוטקטורס", כי דאלאס צריכה הגנה, ודחוף.
ההתקפה בסדר ומתאימה לאלופה, אבל חייב שומרים טובים לווינגס ולצבע, כי שיפור הגנתי דרסטי אצל לוקה יקרה בסבירות נמוכה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  zenmaster

איך הוא בדיוק משפר? גורם להם לקלוע את השלשות?

zenmaster
zenmaster
1 בספטמבר 2020 16:00

כל העניין הוא שהם בקושי קולעים את השלשות!

הם קולעים מבטים פנויים באזור 30-35%!

שים קלעים יציבים סביבו ולא את השאריות מהניקס ותראה מה קורה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  zenmaster

נו זה גם עשה ווסטברוק. אם באוק היו קלעים נורמלים סביבו…

גיא הירוק
Admin
1 בספטמבר 2020 9:24

מילה על ג'ימי באטלר.
יש לו ברזומה 59 משחקי פלייאוף בקריירה. ב-56 מהם הוא פתח.
בכל אותם משחקים, הוא לא הצליח להרכיב רצף של 2 משחקים רצופים אותם הוא סיים עם יותר מ-25 נק'.

zenmaster
zenmaster
1 בספטמבר 2020 9:25

יש לי הרגשה שמשחק הבא יישבר הרצף הזה:)

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 10:04
Reply to  zenmaster

המשחק הבא של אדבאיו ודאנקן רובינסון

pirs
pirs
1 בספטמבר 2020 16:00

באטלר עם השפם זה משהו אחר

דקסטר
דקסטר
1 בספטמבר 2020 9:32

מנחם אתה מחזק את מה שאני אומר כל שנה בדיוני ה MVP.
ליאניס לא מגיע להיות בגלל :
1. המזרח חלש משמעותית מהמערב
2. מכיוון שכך אפשר לשחק 28 דק בממוצע נגד קבוצות הלוטרי מבלי לפגוע בסטט' ובניצחון.
3. אפשר לחלק את הכוח נגד הקבוצות היותר חזקות ( בניגוד למערב ששם משחק נגד קבוצה 10 זה לחיים ומוות)
4. השיטה של מילווקי מותאמת בעיקר לעונה רגילה ובניגוד לפלייאוף אין התאמות ואין רצון מיוחד לבצע התאמות מולה
5. המשחק של יאניס מותאם בעיקר לעונה רגילה ששם הוא יכול לנצל הרבה יותר טוב את האתלטיות שלו.
6. יאניס הוא שחקן טוב מאוד זו הליגה של ימינו שהעלתה אותו לדרגת סופרסטאר
…..
מילה על באטלר
איזה גבר הוא! הלך לסיטואציה שנראיתה לנו בהתחלה פחות מתאימה מבחינת השאיפות
(אבל כן מתאימה מבחינת הקבוצה, מאוד אהבתי את החיבור)
והוא מוכיח שזו הייתה ההחלטה הנכונה מכל הבחינות ונבנית שם קבוצה שאי אפשר שלא לאהוד!

Yinon Yavor
Editor
1 בספטמבר 2020 15:08
Reply to  דקסטר

אבל זה MVP של עונה רגילה ולא פלייאוף, אז חצי מהטענות שלך לא רלוונטיות…

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 9:47

הארגון הוא זה שמביא את השחקנים שמביאים אליפויות, ויוצר את המסגרת שמאפשרת להם לעשות את זה.
יש ארגונים שמביאים שחקנים פצצות ומשבצים אותם בתוך מסגרת מחורבנת.
יש ארגונים חסרי סבלנות.
יש ארגונים חסרי מעוף.
ובסוף כל משפט שאתם כותבים בעברית יושבת הניקס עם נרגילה, אפילו אם זה מתחיל בסיביר או בהוליווד עם הבה נגילה.
בקיצור יש ארגונים טובים ויש מחורבנים ויש אותנו, האידיאה של ארגון מקולקל.

גיא הירוק
Admin
1 בספטמבר 2020 9:52
Reply to  דובי

אומרים שהדג מסריח מהראש.
במקרה שלכם מדובר על ראש של דג שנזרק ביום קיץ שרבי באחת מסמטאות דאונטאון מנהטן והוא כל כך מסריח עד שאפילו חתולי הרחוב בוחרים לשמור מרחק…
.
לחיי ג'יימס דולאן!

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 9:57

מה לעשות שהקבוצה שלו והוא מסרב לעזוב?
מבחינתו גם אין סיבה, מאחר והניקס בשבילו הם אווזה שמטילה ביצי זהב מצד אחד וממשיכה להשמין מהצד השני, ולא משנה כמה זבל הוא מאכיל אותה.
וכל המחאות נגדו משיגות את האפקט הרגיל של מחאה נגד שליט חסר מצפון שמרוויח מעצם שלטונו. זילץ'.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
1 בספטמבר 2020 11:51
Reply to  דובי

תגיד יה גנוב, אתה היית עוזב אם היית יושב על חבית עם 4.6 מליארד דולאר?
הוא שם מינימום ומקבל מקסימום בחזקת 10 אז למה לעזוב? זו מהות הקפיטליזם החזירי!

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 12:18

וזה בדיוק מה שאמרתי

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  דובי

באמת שלא רציתי לעשות את זה. ניסיתי לרחם, אבל נזכרתי שאף אחד לא מרחם על אוהדי הניקס אז למה לא להצטרף לרוב הזועם פעם אחת?
https://sports.yahoo.com/report-carmelo-anthony-radar-york-191319762.html
ראיתי מאורות סמים עם תרבות ארגונית יותר טובה מהניקס.

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 10:17

אתה לא מאמין אילו שמועות מתרוצצות על שחקנים שאמורים/עלולים/עשויים להגיע אלינו.
במקרה של כרמלו אני רגוע. אין שום סיכוי שהבטלן הזה יסכים לשחק תחת המגף של תיבודו

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  דובי

תלוי כמה שקלים דולאן מוכן לשלם לו. קרב שמתפרץ לתקשורת בין ת'יבודו לכרמלו יכול להכניס לבן של Cabalvision כמה שמקלים נוספים.

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 10:35

אם הייתי טיפוס שמהמר הייתי מזמין אותך לשים על זה כסף…

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 10:57

וויי וויי – אני אצטרך להצטרף לקבוצת האוהדים של הניקס? (בתורת הקבוצות יש גם קבוצות עם פרט אחד)
דובי – תכין נייר לקמוס, צלצל לוייתנים ושתי שיניים של צ'יטה. אני בא!

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 11:06
Reply to  דה שוט

תשאיר לי במייל פרטים מזהים ודרכים ליצירת קשר, ושלושה מועדים אפשריים להערכה פסיכיאטרית.
נציג ייצור איתך קשר בהקדם.

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 11:10
Reply to  דובי

פשוט תיצור איתו קשר במערכת הכריזה הפנימית שהודיעה לו שסטיב קר חתך את כספי כי הוא אנטישמי

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 11:43

אנטי ישראלי! ראה תגובתי למטה

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 11:13
Reply to  דובי

פרטים מזהים: חפש את ההוא שמסתובב בבתי ספר, ממלמל לעצמו במבטא קרואטי, ומדי פעם זועק "הזריקה היפה בליגה!" או "מחכה שראס יתפוצץ!" ואז נכנס ללמד.

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 11:16

נשמע שפוי מדי בשבילנו.
צר לי ידידי, תנסה בפיסטונס, זה שלוש קומות למטה, ימינה, מאחורי הערימת זבל בפינה ומתחת לשני הג'וקים המתים.
פה במעטפה יש המלצה ובשקית שני סנדביצ'ים ותפוח עם תולעת שיהיה לך מה לאכול עד שהם יפתחו בסוכות.

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 11:45
Reply to  דובי

חחח… אני חושש שאני לא מספיק (הכנס קללה כאן) בשביל לעבור בדיקה פסיכיאטרית של מועדון אוהדי הניקס.
אבל,
הייתי אתכם בשנות הכרמלו – אז אולי תוכלו לכופף קצת את הכללים בשבילי.

דובי
Editor
1 בספטמבר 2020 11:48
Reply to  דה שוט

אין סיכוי. אם לא עברת איתנו הכל אתה עובר לקבוצת שאר העולם, AKA לוזרים מחפשי הישגים.

Jonathan
Editor
1 בספטמבר 2020 11:55
Reply to  דובי

מאוד מדויק לגבי ארגונים. אבל אנשים עדיין מסתכלים על כדורסל כמו על ז'אנר גיבורי על וחושבים שזה רק עניין של "השחקן הנכון".

וגם מאוד מדויק לגבי הניקס. אני לא הולך לרדת עליהם אבל כי זה קל מידי.

Ofer E
Ofer E
1 בספטמבר 2020 9:47

למה זה "לא יאומן"

השחקנים נמצאים בבועה. בלי סמים. בלי אלכוהול.
יכולים אשכרה להתרכז במשחק

האווי לאסוף
האווי לאסוף
1 בספטמבר 2020 9:52

יאניס הוא כוח טבע, מפלץ של כדורסל, אבל החולשה במחלקת היסודות אכן בולטת בכל פעם. אני מניח שיש גבול כמה הוא יכול להשתפר בתחומים הללו.
תודה רבה על המעורב

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

פעם אחרונה שבדקתי את סגל הקבוצות לא באטלר לא לוקה ולא יאניס היו לבד. אפילו לדירק נוביצקי הייתה קבוצה והוא נאלץ לשחק עם עוד ארבעה שחקנים על המגרש בכל פעם, ככה לפחות הדפים של הסטטיסטיקה אומרים.

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 11:07

כנראה שלא ראית את הסדרה ג'אז-דנבר…

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

באמת שבקושי ראיתי.
מצד שני, בלי היכולת של מילסאפ נראה לך שהיינו רואים הצגות כאלו?

etayle
etayle
1 בספטמבר 2020 10:48

כל מילה על מילווקי

John
1 בספטמבר 2020 11:40

1. לכריס פול יש הרבה נשמה וכדורסל. אך הוא מוגבל וכמו שהוא הגיע והיה גיבור בלא מעט משחקי פלייאוף בקריירה, הוא גם חתום על כמה נפילות יפות. אני מניח שב"אלטרואיסט" התכוונת ל"אגואיסט"… ראסל הוא ספר פתוח לטוב או לרע. הוא הילד שנדחה מגיבוש סיירת מטכ"ל בגלל עודף מוטיבציה אך בגולני הוא מתקבל בכבוד מלכים. אני מאמין שהרוקטס ינצחו את משחק 7 (מסכים לגבי ד'אנטוני) והסיפור יהפוך מורכב יותר בסיבוב השני.
.
2-3. יאניס מתקשה בפלייאוף כי אין לו באמת קבוצה שבנויה לריצה שכזו. להשוות את רמת הסגל שלו ללייקרס, קליפרס, בוסטון או אפילו טורונטו זה מצחיק. להגיד על שחקן שהוא 2.11 שרירי ואתלטי עם מוטת ידיים עד לירח שעושה מה שהוא עושה שהוא חסר יסודות, זה מגוחך. פשוט התרגלתם למה שהוא עושה כאילו זה טבעי לחלוטין לשחקן בממדים שלו. איפה הוא ואיפה דוקטור ג'יי שהיה SF בגובה 2.01… רוצים להשוות אותו לשחקנים בגודל שלו? תשוו אותו לדאנקן, גארנט, נוביצקי, שון קמפ, פורזינגס, KAT, אמביד, דטלף שרמפ, לאמר אודם. נכון שבקליעה מבחוץ הוא נחות מחלק מהרשימה הזו. בשאר יסודות הכדורסל הוא עולה על לא מעט מהם ונופל מחלקם. מילווקי הפסידה לא מעט משחקי 1 עם יאניס. להתרגש מכך ולהכתיר את ההיט? מוקדם מדיי. היתרון האמיתי היחידי הסדרה למיאמי היא זו של ספולסטרה על בודנהולצר שהוא מאמן פלייאוף פחות טוב נקודה.
.
5. הקליפרס ילכו לאן שקוואי ייקח אותם. "פלייאוף P" הפך לבדיחה חזקה בליגה. חלק קוראים לג'ורג' היום pandemic P. עדיין יש לקליפרס כישרון ענק ומאמן בעל ניסיון רב. בטח בצדד המנטלי.
.
6. לוקה ימשיך לקצור מחמאות אך דאלאס היא קבוצה שעושה יותר מסך חלקיה. אני מוכן להתערב שכמה קבוצות תצענה הצעות מפתות לחלק משחקניה רק כדי להתאכזב ולגלות שהיו אלה שחקני שיטה שעבדו בקונסטלציה של המאבס. המאבס חייבים סקורר אמיתי בכנף. אין הרבה כאלה בליגה, בטח לא כאלה שפנויים פנויים. אך העומס על לוקה מוגזם והם צריכים לווסת את זה בשנים הקרובות. פורזינגס הוא סכנת פציעה תמידית. הוא אופציה שלישית קלאסית שיכולה להתפוצץ מדי פעם אך אתה לא בונה עליו להגיע לכל פוזשין ומשחק. אין הרבה שחקנים UFA הקיץ שמתאימים לתפקיד. גלינרי היא אופציה אחת על הצד ההתקפי, ג'יי קראודר אולי אופציית 2-way טובה יותר. כל השאר יצריך יצירתיות רבה (נניח ברנדון אינגרם יוחתם ויועבר למאבס תמורת פורזינגס) ולחפש אופצייה שלישית elsewhere

pirs
pirs
1 בספטמבר 2020 15:04
Reply to  John

לי יאניס הכי מזכיר את בלייק גריפין מפלצת בצבע .קליעה סבירה בזריקות פנויות .רק שלגריפין לא היה את המנהג של איירבול מהקו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  pirs

גם לא היה לו רבע מההגנה 😎

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
1 בספטמבר 2020 11:50

מצוין מנחם, תודה רבה.

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 11:57

לטמיר – אפרופו קרואטית,
החברים בקבוצה טענו שהקרואטי אוהב אותי במיוחד כי אני מזכיר לו את אשתו שלא באה לארץ. האמת -היא כן באה אבל ברחה אחרי שבוע, היינו באיזו עיר פיתוח נידחת בצפון. תאכלס – אני חושב שהוא אהב אותי כי אני היחידי שהצליח להצחיק אותו – וזה פגע בכבודו (הוא רצה להיות הליצן היחידי, לאף אחד לא הייתה זכות להצחיק אותו!)
.
בקיצור, כל סופש הוא ברח לפגוש את צ'ורצ'יץ' בתל אביב, הם היו חברים עוד מהבית, וכל סופש הוא התחנן אלי שאבוא איתו. תמיד התחמקתי באלגנט – חוץ מפעם אחת – פשוט, הייתי צעיר ורזה ובילוי בתל אביב עם שני פילים קרואטים נראה לי אירוע קצת מפוקפק, שלא לומר מועד לפורענות.
.
היה ריטואל קבוע, הוא היה בא אלי באימון של חמישי ושואל אם אני בא לתל אביב, אני הייתי מגמגם איזה משהו ומתחמק, ואז הוא היה הולך לחבר שלי ומתלונן. באותם ימים לא הייתה לי חברה וחבשתי משקפיים עגולים – הוא קרא לי "פרופסור" במלרע (דגש בסוף המילה) והתלונה עלי תמיד הייתה אותה תלונה:
ווֹט אִיז פּרוֹבְּלֶם וִיז פּרוֹפֶסוֹר? נוֹט וֹנְט גוֹאִינְג תֵל אַבִיב, סִיטִינּג אוֹל וִיקְאֶנְד אִין חוֹם וִיז פְֵרֶנְטְס, מֵייבִּי לִיטֶל חוֹמוֹסֵקְסוּאָל…

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 12:20
Reply to  דה שוט

אין כמו סיפורי הקרואטי 😂🤣

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

חחחחחחחח גדול
רוצים יותר סיפורים. פינת סיפורי זאגרב
תביא את הקרואטי להופס בחשבון פיקטיבי יהיה צחוקים. יש מצב זה בורקו?

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 12:30

לא בורקו – ניחוש יפה – שחקנו נגדו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

טוב לאתר את הקרואטי זה משימה למוסד טנש. שבר לא עוסקים באיתור נעדרים

אור
אור
1 בספטמבר 2020 14:21

לדעתי טנש כבר מזמן עלו על עקבותיו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

לא נראה לי הקאפקייק מהתקופה שלא היה אינטרנט וסטט מתקדם ברמה של היום.
אני בכלל לא מכיר קרואטים ששיחקו אצלנו בליגה חוץ מצורה שחשבתי שהוא סרבי ובורקו. אבל פחות מכיר שחקנים זרים שכיכבו לפני 95 בערך

אור
אור
1 בספטמבר 2020 15:47
Reply to  אור

וויצ'יץ'..

אור
אור
1 בספטמבר 2020 15:48
Reply to  אור

גם בנדר (יודע שלא התכוונת אליהם)

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 16:47
Reply to  אור

חחח שיחקו במכבי תל אביב. לא הגעתי לשם (אבל זכיתי לשחק בתור נער פוסטר כמה דקות נגד קווין מק'גי האגדי ז"ל) כזה זקן אני

NFS
NFS
1 בספטמבר 2020 14:15
Reply to  דה שוט

מעולה.
בסוף עוד יסתבר שאתה מושון יעקוסי.

NFS
NFS
1 בספטמבר 2020 14:27
Reply to  NFS

בעצם לא מסתדר עם המשקפיים העגולים.
זרוק איזו עצם- קריות (או מגדל העמק), אמצע שנות ה-90 או תחילת שנות ה-2000 (אז צורציץ שיחק במכבי..), לאומית ב'.
לשמחת האנונימיות שלך, במרשתת אין סיכוי למצוא מידע על התקופה ההיא.

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 15:11
Reply to  NFS

שמע, אם אחשוף את עצמי לא אוכל לשמור על חופש הביטוי שלי כאן. אף אדם רציני לא יסכים לעמוד מאחורי הדברים שלי – למרות שאני מאמין בהם באמת ובתמים
🙂
(בינינו – איזו עוד סיבה יכולה להיות לזה שחתכו את כספי? היה חסר להם פורוורד בפלייאוף הזה… זה לא מוכיח שאני צודק?)
🙂

NFS
NFS
1 בספטמבר 2020 15:23
Reply to  דה שוט

טוב מאוד, אל תחשוף. זה רק יהרוס..
כל דמות פה מהמגיבים אני מדמיין באופן מסויים מהשם, הגראווטר ואופן הביטוי.
יש פה שניים שאני מכיר מהקיבוץ שלי- עגל ואסף- אבל חוץ מהם נאדה.
רק פעם אחת פגשתי את עמית טבול במשחק כדורסל בספורטיאדה באילת, אחרי ששיחה מקרית עם מישהו מהקבוצה שלנו הובילה איכשהו להופס ואליי.

NFS
NFS
1 בספטמבר 2020 15:25
Reply to  NFS

ויש כמובן את מפגשי מנחם שתמיד נופלים על אירוע אחר לא פחות חשוב (למשל לנמנם על הספה).

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 15:30
Reply to  NFS

אם אתה מאפיקים – אז לא תאמין – גרתי אצלכם פעם איזה חודש וחצי, באחד הגילגולים המוקדמים שלי. אחלה קיבוץ! גרתי בצריפים ליד החדר אוכל (בטח כבר לא קיימים).
לגבי האירוע החשוב שציינת – באחרונה אני משתתף בהרבה מאוד אירועים כאלה. הכי טובים

NFS
NFS
1 בספטמבר 2020 15:39
Reply to  NFS

באמת כבר לא קיימים.

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 15:06
Reply to  NFS

שיחק בתור גבוה מחליף מעולה בליגה השניה ואפילו טיפה בליגה הראשונה, נתרן ומטביען מרשים מאוד וחקיין אדיר של יהורם גאון. איש יקר.

NFS
NFS
1 בספטמבר 2020 15:18
Reply to  דה שוט

יעקוסי מחקה את גאון?
בהחלט מתלבש עליו היטב.

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 15:21
Reply to  NFS

זה נראה כאילו גאון מחקה אותו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

😂

אשך טמיר המקורי
1 בספטמבר 2020 12:28

כריס פול מסובב את הסכין שתקע להארדן בבטן, ומחייך:
https://www.ynet.co.il/sport/worldbasketball/article/r10yftiXD

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה לא נגמר עד שהשמן שר…אני מצפה לתגובת נגד בסיום גיים 7

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 12:34

עכשיו אני בטוח שיוסטון ייקחו את 7,
אסור לדבר לפני שנגמר – מתפלא על פול שהוא לא יודע את זה.
ב-2002 אוליבר קאן היה בשיאו ולקח את גרמניה לגמר מול ברזיל. הוא גם זכה בשחקן המצטיין של הטורניר, כולם שיבחו אותו.
לפני הגמר הוא אמר שלברזיל יש חלוצים מעולים אבל הפעם הם יצטרכו לעבור אותו.
נגמר 2:0 בשער הראשון הוא השמיט, בשער השני רונאלדו עשה לו בית ספר.
אסור לדבר

popo
popo
1 בספטמבר 2020 14:12
Reply to  דה שוט

אוק' קבוצה חביבה האמת בכיף שיקחו את הסדרה,
אבל פול הוא כזה מאוס, לברון קטן, מזכיר לי את ווסטברוק-אני יפרק את רוביו משחק הבא- זוכרים איך זה נגמר…

באופן כללי עצת ידיד,תשחרר מראס, הוא שחקן עבר אדיר, זהו.
תאמין לי, אני יודע מה זה, הייתי אוהד אוקלהומה הגדולה של תחילת ואמצע העשור, הדאנקים המפלצתיים שלו עשו לי רעידות בלב, אבל האיש גמר.
אבל מסתמא תחיית המתים של מלו גרמה לך להתחיל לקוות לנס, תקווה.

דה שוט
דה שוט
1 בספטמבר 2020 14:18
Reply to  popo

כרגיל מסכים איתך בכל מילה. לצערי אני אוהד נאמן של שחקנים – ראס אמר היום שהוא אשם, הוא חייב לנו 1 (או עשרה 😂) – מחר יחזיר. אני בטוח

מומי החציל
1 בספטמבר 2020 12:31

תודה דוקטור
לגביי סעיף 1 ז' – הארדן זה הארדן
זה צ"ל הארדן זה ז'

אבג
אבג
1 בספטמבר 2020 12:35

אם לסכם את כל התגובות – יאניס לדאלאס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

יכול לעבוד אם לא יפריע ללוקה בצבע 🙂

zenmaster
zenmaster
1 בספטמבר 2020 14:10
Reply to  אבג

דווקא מתאים 🙂

The Pro
The Pro
1 בספטמבר 2020 13:10

אמר יפה פול,
יש שחקנים שיש להם את זה,כאלה שלפעמים במזל,כאלו שמפחדים לנסות ואלו שמנסים ואף פעם לא יהיה להם את זה.
אפילו רפי ההבנה באתר יודעים שראסל וארדן זה לא שילוב טוב לקראנצ' טיים.

אחד הדברים שתקעו את הרוקטס של פול היו הרגעים האלו בקלאצ' –
כשהכדור היה צריך ללכת לשחקן אחד ובכל זאת ניסו לתת אותו תמיד לארדן.
בדיוק אותם התסמינים היו באוקלהמה של דורנט כשהכדור היה צריך ללכת לדורנט הוא איכשהו תמיד הגיע לאיש שלא ידע מה לעשות איתו ברגעים החשובים.

עגל
עגל
1 בספטמבר 2020 13:10

טוב, אפשר כבר להכריז: מצאנו ללוקה את הכינוי שחיפשנו –
התכשיט

NFS
NFS
1 בספטמבר 2020 14:46
Reply to  עגל

1+

The Pro
The Pro
1 בספטמבר 2020 13:17

הסדרה הזאת של דונצ'יץ' היא לא היסטורית בשום קנה מידה בגלל העובדה הישירה
שדאלאס לא ניצחה יותר מ-2 משחקים.

כבר היו מקרים בעבר שהראשונה או השניה בטבלה עפה בסיבוב הראשון, זה לא נדיר.
ההתלהבות מהעתיד של המאבס גם מופרזת בגלל העובדה שהם תקועים עם שחקן כמו פרזינגלס ובעיות בריאות.
עם כל הכבוד לקורי האח שהוא שנכנס ללליגה רק בגלל קשרים משפחתיים-
למאבס אין סגל שיכול להתמודד על תואר בשנים הקרובות.

thejanitor
thejanitor
1 בספטמבר 2020 13:29
Reply to  The Pro

"עם כל הכבוד לקורי האח שהוא שנכנס ללליגה רק בגלל קשרים משפחתיים"
.
כמה רפות הבנה במשפט אחד. אבל לא מפתיע בהתחשב שאתה עדיין מתעקש לכתוב קורי ולא קרי.

The Pro
The Pro
1 בספטמבר 2020 14:04
Reply to  thejanitor

אלו הם העובדות: והקשר המשפחתי אגב, שייך גם לאבא דל קורי.
לא רשמתי שמדובר בשחקן לא ראוי פשוט אחד שלא היה מגיע לליגה בלי הקשר הזה.
האם זה השחקן שיהיה אחראי ישיר להצלחה של דאלאס? לא.

בקשר לביטוי ,בשפה האנגלית מבטאים את הו' או דבר שהכי קרוב לו' בעברית..
זה שם את ההבדל בין carrey או corey, שתי שמות שמבטאים בצורה שונה.
בקשר לאיות, זו לא שגיאה לרשום עם ו' כמו שבאנגלית רושמים עם האות U בכל האופנים.

thejanitor
thejanitor
1 בספטמבר 2020 15:32
Reply to  The Pro

כללי ההגיה באנגלית לא קשורים לכללי האיות בעברית. לפי כללי האיות בעברית מפורשות לשמות יש חופש. משפחת קרי כולל דל האבא כנראה החליטו לאיית את שמם בעברית ״קרי״.
ככה אפילו סטף קיעקע על ידו. זאת עובדה. זה שאתה חובב של מאכלים הודים ואתה יודע איך מבטאים באנגלית u ו a לא משנה כלום.

The Pro
The Pro
1 בספטמבר 2020 19:01
Reply to  thejanitor

אז ללכת עם כללי ההגיה באנגלית או לפי המקעקע של סטפן?
יש הרבה פירושים למילה קרי בעברית:
https://milog.co.il/%D7%A7%D7%A8%D7%99

בגלל זה אני טוען שהטעות היא של המקעקע.
מהיום תרשום גם אתה קורי ולא קרי.

thejanitor
thejanitor
1 בספטמבר 2020 19:52
Reply to  The Pro

עזוב אתה מקרה אבוד

Zivke
Zivke
1 בספטמבר 2020 14:05
Reply to  The Pro

צודק, לא היסטורית, סתם כיפית ועושה חשק לעוד.
המאבס לא "תקועים" עם פורזינגיס, ובכלל לא ברור שהוא פציע כמו שמנסים לעשות ממנו. הסגל הרפואי של דאלס דווקא מאוד מאמין שהעבודה על הגוף שלו מראה תוצאות חיוביות, המיניסקוס זה דבר רנדומלי
.
ובעיקר, היה מאוד מוזר אם סגל שנבנה טלאי על טלאי (עם שחקנים של הניקס!!!) במטרה לנסות לגרד פלייאוף היה יכול להתמודד על תואר בשנים הקרובות. אבל עכשיו לבנות סגל יהיה הרבה יותר קל, כי המערכת מאמינה, הבוס ישלם, ויותר שחקנים ירצו לבוא לדאלס

etayle
etayle
1 בספטמבר 2020 15:23
Reply to  The Pro

סת קרי ישוב על חוזה של 8 מיליון לעונה,ל3 שנים הבאות. הוא קלע העונה 13 נקודות באחוזים טובים סך הכל. אחלה החתמה של דאלאס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

הפעם פרו צודק. סת נכנס לליגה וקיבל הזדמנות בגלל אחיו כמו שגם הגיס קיבל. ותוך כדי הוא השתפר.
בוא נגיד שבלי האבא והאח אני מתקשה לראות אותו מקבל הזדמנות בליגה. זו התחושה שלי בכל אופן.

etayle
etayle
1 בספטמבר 2020 15:32

אולי. גם הגיס סך הכל שחקן סבבה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

לא דיברתי על ריברס אלא על ההוא בגולדן סטייט דמייון לי

pirs
pirs
1 בספטמבר 2020 15:49
Reply to  The Pro

שהראשונה עפה בסיבוב ראשון היה חמישה פעמים בהיסטוריה .לגבי המדורגת שניה אני מניח שהרבה יותר .ועדיין דאלאס קליפרס היה נראה דוד וגוליית

The Pro
The Pro
1 בספטמבר 2020 18:57
Reply to  pirs

אני מסכים שזה היה דוד מול גוליית.
ההייפ המוגזם סביב דונצ'יץ' מגיע גם בגלל המספרים(שבר שיא אישי לגילו בטריפלים)
כל זה בא מתוצאה של השינוי בליגה שמעולם לא הייתה יותר התקפית.

בתקופת שטרן כשעוד שיחקו הגנה בפלייאוף, תוצאות אסטרונומיות כמו 154-111,135-133 היו בגדר הזייה.

Alex Rabino
1 בספטמבר 2020 13:33

מעולם לא הסכמתי כול כך עם מעורב של מנחם ובייחוד מה שכתב על מיאמי. כבר בתחילת הפלייאוף היה נראה שמיאמי הגיעה מפוקסת לקחת את זה. אכן ספולסטרה המאמן הכי טוב בליגה וניהול המשחק שלו תענוג לעיניים. לא בדקתי סטטיסטית אבל נדמה לי שמיאמי משתפת יותר שחקנים בכול משחק מכול קבוצה אחרת. כבר כתבתי בשבוע שעבר שמיאמי עולה לאין ערוך על מילווקי ותנצח בסדרה. לגבי מייק ד'אנתוני, שוב הוכיח שהוא המאמן הכי גרוע בליגה. הוא משתף רק 7 – 8 שחקנים במשחק ונותן רישיון בלתי מוגבל לראסל והארדן להשתולל עם זריקות מ – 3.

Zivke
Zivke
1 בספטמבר 2020 13:59

תודה רבה מנחם, תענוג של מעורב!

רק תיקון לגבי דאלס – הסגל שם ממש לא צעיר, כמעט כולם שם 28+. הם נראים לך צעירים כי הם חבורת שחקני שוליים שלא שמעת עליהם עד שלוקה הגיע ופתאום כל אחד נתן עונת קריירה. כמו שכבר כתבתי, מאמין שקובן יפתח כיס ונלסון יעשה מהלכים אמיצים וחכמים כי ברור לגמרי שלוקה זה שחקן לטבעת/ות.

The Pro
The Pro
1 בספטמבר 2020 14:10
Reply to  Zivke

-דאלאס לא דלס.
אני מבקש להקפיד על האיות בתגובות האתר.

אור
אור
1 בספטמבר 2020 14:14
Reply to  The Pro

🙂

etayle
etayle
1 בספטמבר 2020 15:29
Reply to  The Pro

עוד מעט נטריד אותך לדה באזר תמורת טרייד אקספשן 🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

לפוסטאפ. אין יותר דה באזר אבל רגישים שם באותה מידה

etayle
etayle
1 בספטמבר 2020 15:34

ווואלה לא ידעתי שקרס. פוסטאפ עכשיו שומם מאוד. חבל שנפתח, היחיד שחזר וכל הכבוד לו זה מיידן.
אני חושב שבצעד הזה היה מאוד התייפיפות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

קבוצה בלי פרנצייז פלייר לא יכולה להצליח 😎

Alex Rabino
1 בספטמבר 2020 16:25
Reply to  The Pro

לימדו אותי בביה"ס היסודי שמילה לועזית אפשר לאיית בעברית איך שרוצים. אין כללים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Alex Rabino

זה נכון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

צודק קאפקייק

etayef
etayef
1 בספטמבר 2020 18:14

look a donckeyich
פלייאוף של גמדים, ואן וליט ולאורי, כריס פול, יוסטון, מארי, מיטשל. יותר מפעם, מנראה ששחקנים נמוכים שולטים בפלייאוף.
מעניין מה יוסטון או אוקייסי יעשו נגד הלייקרס? הניחוש שלי שלא יעברו אותם. מילא להתמודד עם דייויס, אבל יוסטון אפילו עם לברון לא בנויה להתמודד. יהיה קשה מאד שם.